Θηλασμός και κατάθλιψη: Δράστε προληπτικά

Το 80% των γυναικών παρουσιάζει μια μικρή διαταραχή συμπεριφοράς μετά τον τοκετό, όμως για ένα ποσοστό 15% τα συμπτώματα αυτά είναι πιο σοβαρά και προδίδουν επιλόχειο κατάθλιψη.

Το μωρό, ειδικά το πρώτο μωρό, είναι μια φοβερή ανατροπή, εν μέρει μια απογοήτευση και ταυτόχρονα η πρώτη ευθύνη την οποία οι μητέρες δεν μπορούν να αποποιηθούν. Ως τώρα δεν είχε συμβεί κάτι τόσο οριστικό και καθοριστικό στη ζωή τους.

Όταν όμως έρθει το μωρό, πρέπει να το υποδεχθείς και να αφιερώσεις με αγάπη και αυτοθυσία μερικά χρόνια από τη ζωή σου στο μεγάλωμά του, γιατί τα μωρά μεγαλώνουν δύσκολα και μόνο η αφοσίωση των οικείων τους και κυρίως της μαμάς τους τα κρατά ζωντανά.

Κάθε λεχώνα που εμφανίζει κατάθλιψη πρέπει να ελέγχεται για προβλήματα από το θυρεοειδή, ειδικά αν δεν είχε ποτέ συμπτώματα πριν από την εγκυμοσύνη.

Όταν μιλάμε για κατάθλιψη και θηλασμό αναφερόμαστε σε τρεις βασικές καταστάσεις:
-την περίοδο μετάβασης στη μητρότητα, που αφορά τις περισσότερες μητέρες και συνοδεύεται από στιγμές όπου τα πάντα φαίνονται δύσκολα,
-την κλινική κατάθλιψη,
-την ψύχωση με παραλήρημα και ψευδαισθήσεις.

-Συνδεθείτε με το μωρό σας. Όσο πιο κοντά του είστε τόσο πιο ευτυχισμένες θα νιώθετε και θα αντλείτε δύναμη από το βλέμμα του και το χαμόγελό του.

-Φροντίστε το σώμα σας, τη διατροφή σας, τον εαυτό σας γενικά.

-Ξεκουραστείτε και χαλαρώστε όταν το μωρό κοιμάται.

-Να είστε επιεικής με τον εαυτό σας.

-Βρείτε λίγη ώρα μέσα στη μέρα να ασχοληθείτε με πράγματα που σας προκαλούν ευχαρίστηση.

-Βρείτε τρόπους να εκφράσετε την οικειότητά σας με το σύντροφό σας.

-Μοιραστείτε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας με όποιον βρίσκεται συναισθηματικά κοντά σας και μπορεί να σας νιώσει.

-Αν στο παρελθόν είχατε επιλόχεια κατάθλιψη ή άλλο ιστορικό κατάθλιψης, ενημερώστε το γυναικολόγο σας.

Διαβάστε επίσης