Αυτές είναι οι τροφές που καταπολεμούν τις φλεγμονές

Με σωστή διατροφή όλα μπορούν να προληφθούν.

Η φλεγμονή είναι μια διαδικασία αντίδρασης του οργανισμού μας σε ερεθιστικούς παράγοντες. Αποτελεί βασική έκφανση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος και χωρίς αυτή δεν θα μπορούσαν να επουλωθούν οι πληγές στο σώμα.

Η κακή διατροφή είναι ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν την εμφάνιση φλεγμονών όπως και το άγχος. Η κατανάλωση πολλών φρέσκων προϊόντων και ταυτόχρονα η αποφυγή επεξεργασμένων τροφίμων αποτελεί ένα καλό βήμα για την πρόληψή τους.

Ντομάτες

Οι ντομάτες μπορεί ενδεχομένως να βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής σε ορισμένους ανθρώπους. Η συμβουλή της Dr. Zashin σχετικά με το τι έχει αποτέλεσμα στον καθένα εφαρμόζεται και εδώ.

Οι ζουμερές κόκκινες ντομάτες, ιδιαίτερα, είναι πλούσιες σε λυκοπένιο, που έχει φανεί πως μειώνει τη φλεγμονή στους πνεύμονες και στον οργανισμό.

Οι μαγειρεμένες ντομάτες περιέχουν ακόμα πιο πολύ λυκοπένιο σε σχέση με τις ωμές, επομένως και η ντομάτα έχει αποτέλεσμα. ‘Ερευνα του 2012 από το Ιράν ανακάλυψε ότι ο χυμός ντομάτας είναι επίσης ωφέλιμος.

Γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά

Τα γαλακτοκομικά ορισμένες φορές θεωρούνται τροφές που προκαλούν φλεγμονώδεις νόσους, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, επειδή ορισμένοι άνθρωποι έχουν αλλεργίες ή δυσανεξία στην καζεΐνη, την πρωτεΐνη που περιέχεται σε αυτά.

Ωστόσο, για ανθρώπους που την ανέχονται, το γάλα χαμηλών και καθόλου λιπαρών είναι σημαντική πηγή θρεπτικών ουσιών. Το γιαούρτι περιέχει επίσης προβιοτικά, που μπορούν να μειώσουν τη φλεγμονή στο έντερο.

Ξηροί καρποί

Άλλη πηγή υγιεινών λιπαρών κατά της φλεγμονής είναι οι ξηροί καρποί-ιδιαίτερα τα αμύγδαλα που είναι πλούσια σε ίνες, ασβέστιο και βιταμίνη E, όπως και τα καρύδια που περιέχουν αλφα-λινολεικό οξύ. Όλοι οι ξηροί καρποί περιέχουν αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν τον οργανισμό να καταπολεμήσει τη φλεγμονή και να επιδιορθώσει τη βλάβη που προκαλείται από αυτή. Οι ξηροί καρποί αποτελούν μεγάλο μέρος της μεσογειακής διατροφής που έχει φανεί πως μειώνει τη φλεγμονή σε 6 εβδομάδες.

Δημητριακά ολικής άλεσης

Η κατανάλωση των περισσότερων σπόρων σε μορφή ολικής άλεσης μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε τη φλεγμονή. Αυτό συμβαίνει γιατί έχουν περισσότερες ίνες, που έχει φανεί πως μειώνουν τα επίπεδα της c-αντιδρώσας πρωτεΐνης, που αποτελεί δείκτη φλεγμονής στο αίμα και συνήθως έχουν λιγότερα προστιθέμενα σάκχαρα.

Ωστόσο, έκθεση του Harvard, το 2013, ανακάλυψε ότι δεν είναι όλα τα προϊόντα ολικής άλεσης πολύ πιο υγιεινά από τα κατεργασμένα. Για να βεβαιωθείτε ότι παίρνετε τα οφέλη, εστιάστε σε τροφές που έχουν την ολική άλεση ως πρώτο συστατικό και καθόλου προστιθέμενα σάκχαρα.

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, ο τόνος και οι σαρδέλες είναι πλούσια σε ομέγα-3 λιπαρά οξέα, που έχει φανεί πως βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής.

Ωστόσο, για να λάβετε τα οφέλη θα πρέπει να τρώτε ψάρι αρκετές φορές την εβδομάδα, και θα πρέπει να είναι μαγειρεμένο με υγιεινό τρόπο.

Σε έρευνα του 2009, από το University of Hawaii, άντρες που κατανάλωσαν ψητό ή βραστό ψάρι μείωσαν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας κατά 23% σε σύγκριση με όσους έτρωγαν λιγότερο.

Αν δεν σας αρέσει το ψάρι, σκεφτείτε τα συμπληρώματα ιχθυελαίων. Μπορούν να περιορίσουν τη φλεγμονή, αν και έρευνα του 2013 ανακάλυψε ότι αν διατροφή είναι τόσο υψηλή σε ωμέγα- 6 λιπαρά οξέα τα συμπληρώματα μπορεί ενδεχομένως να φέρουν φλεγμονή.

Ελαιόλαδο

Ότι ταιριάζει με την υγιεινή διατροφή για την καρδιά πιθανόν είναι καλό και για τις φλεγμονές.

Έρευνα του 2010 από την Ισπανία, ανακάλυψε ότι τα πολλά οφέλη της μεσογειακής διατροφής μπορεί ενδεχομένως να οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη χρήση ελαιόλαδου, ιδιαίτερα του έξτρα παρθένου.

Διαβάστε επίσης