Πόσα κιλά μπορείτε να πάρετε στην εγκυμοσύνη

Οι γυναίκες έχουν εμμονή με το βάρος τους ανεξάρτητα με τις επιπτώσεις στην υγεία, κι όταν μείνουν έγκυες αυτή η συνήθεια επιμένει.

Αν και η εγκυμοσύνη δεν είναι κατάλληλη εποχή για να χάσει η γυναίκα τα περιττά της κιλά, δεν πρέπει να την χρησιμοποιεί ούτε ως δικαιολογία για να τρώει όσο και ό,τι θέλει. Οι πρόσθετες θερμίδες που θα χρειαστεί εξαρτώνται από διάφορες παραμέτρους, όπως ο Δείκτης Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) πριν την εγκυμοσύνη, ο ρυθμός με τον οποίο αυξάνεται το βάρος της στην πορεία της εγκυμοσύνης, η ηλικία και η όρεξή της. Το σίγουρο είναι πως όλες οι έγκυοι πρέπει να τρώνε καθημερινά θρεπτικά τρόφιμα, καθώς και ότι στην πορεία της κυήσεως μπορεί να χρειασθούν συμπληρώματα βιταμινών ή/και ιχνοστοιχείων, τα οποία θα συστήσει ο μαιευτήρας τους.

Ένα υγιές τελειόμηνο μωρό είναι περίπου 3 με 3,5 κιλά και αποτελεί ένα σημαντικό τμήμα των κιλών που θα πάρετε στην εγκυμοσύνη. Που πάνε όμως τα υπόλοιπα κιλά; Μια αδρή ανάλυση του πως κατανέμονται τα επιπλέον κιλά στο τέλος της εγκυμοσύνης είναι η παρακάτω:

Αύξηση στο μέγεθος του στήθους:             1 με 1,5 κιλό

Αύξηση του μεγέθους της μήτρας:             1 κιλό

Πλακούντας:                                                  700 γραμμάρια

Αμνιακό υγρό:                                                900 γραμμάρια

Περισσότερο αίμα στην κυκλοφορία:         1,5-2 κιλά

Περισσότερο υγρό στο σώμα:                      1-1.5 κιλά

Περισσότερο λίπος:                                       3-3,5 κιλά

Το βάρος που πρέπει να πάρει στις 40 εβδομάδες της εγκυμοσύνης

  • Λιποβαρής πριν την εγκυμοσύνη: 12-18 κιλά
  • Κανονική πριν την εγκυμοσύνη: 11-16 κιλά
  • Υπέρβαρη πριν την εγκυμοσύνη: 7-11 κιλά
  • Παχύσαρκη πριν την εγκυμοσύνη: 5-9 κιλά

Διαβάστε ακόμα: Πρωινή ναυτία στην εγκυμοσύνη – Πως αντιμετωπίζεται

Διαβάστε επίσης