Εγκυμοσύνη και εργασία: όσα πρέπει να προσέξετε

Μία υγιής γυναίκα με φυσιολογική εγκυμοσύνη που εργάζεται σε ασφαλές περιβάλλον, μπορεί να είναι σε θέση να συνεχίσει την εργασία της μέχρι το τέλος σχεδόν της εγκυμοσύνης της.

Το πόσο πολύ θα επηρεαστούν οι συνθήκες της δουλειάς από το γεγονός της εγκυμοσύνης, σίγουρα εξαρτάται από το τι απαιτεί κάτι θέση εργασίας.

-Κάντε μικρά διαλείμματα. Εάν είστε όρθια, καθίστε και βάλτε τα πόδια σας ψηλά ή περπατήστε λίγο. Αυτό διευκολύνει την κυκλοφορία του αίματος. Εάν είστε καθισμένη, κάθε δύο ώρες σηκωθείτε και περπατήστε.

-Φοράτε πάντα άνετα ρούχα και παπούτσια. Επίσης υπάρχουν καλσόν ειδικά για εγκύους που είναι πολύ καλά, που βοηθούν ή διευκολύνουν το πρήξιμο ή τους κιρσούς.

-Αποφύγετε να σκύβετε και να σηκώνετε βάρη. Εάν η θέση εργασίας σας απαιτούσε να σηκώνετε βαριά αντικείμενα ή να κοπιάζετε σωματικά, είναι σκόπιμο να ζητήσετε να μετακινηθείτε σε κάποιο άλλο πόστο, εφόσον αυτό είναι δυνατό. Διαφορετικά, κατά τα δύο πρώτα τρίμηνα, μπορείτε να σηκώνετε μικρά βάρη, αρκεί να το κάνετε σωστά, κρατώντας την πλάτη ίσια και λυγίζοντας τα γόνατα χωρίς να σκύβετε τη μέση. Εάν όμως το βάρος είναι μεγάλο ή έχετε μπει στο τρίτο τρίμηνο, ζητήστε από κάποιον άλλον να το κάνει.

-Τρώτε τακτικά μικρά, θρεπτικά γεύματα. Αυτό θα σας βοηθήσει πάρα πολύ και στην πρωινή ναυτία. Επιλέξτε γεύματα ισορροπημένα και θρεπτικά με φυτικές ίνες.

-Αν δεν μπορείτε να εξαλείψετε τον παράγοντα άγχους στο χώρο εργασίας σας, προσπαθήστε να βρείτε τρόπους να το διαχειριστείτε όπως ξεμούδιασμα, ασκήσεις χαλάρωσης ή γιόγκα ή απλά κάνετε ένα περίπατο.

-Ξεκουραστείτε όσο περισσότερο μπορείτε. Όσο πιο έντονη είναι η δουλειά σας τόσο λιγότερο πρέπει να κουράζεστε εκτός δουλειάς. Μπορείτε να «κλέψετε» μία ή δύο ημέρες από την κανονική σας άδεια όταν αισθάνεστε πολύ κουρασμένη.

 

Διαβάστε επίσης