Οι τροφές που προστατεύουν τα παιδιά από τις ιώσεις

Για να προφυλάξουμε ένα παιδί από τις συχνές ιώσεις είναι σημαντικό να φροντίζουμε τη διατροφή του.

Η κατάσταση του οργανισμού μας εξαρτάται άμεσα από το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Ο ανθρώπινος οργανισμός φθείρεται καθημερινά από πλήθος στρεσσογόνων και λοιμογόνων παραγόντων, τοξινών και βέβαια της επίδρασης της βιολογικής γήρανσης. Η ποιότητα της άμυνάς μας καθορίζεται και σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της διατροφής μας, γεγονός το οποίο κρίνεται ακόμη πιο αναγκαίο στις χειμωνιάτικες ημέρες που λόγω κρύου ο οργανισμός μας είναι και πιο ευάλωτος.

Το ιδανικό θα ήταν να περάσει ο χειμώνας χωρίς καμία ίωση ή κρυολόγημα! Αλλά επειδή όλο και κάποιο συνάχι ή κρυολόγημα θα προκύψει, προληπτικά η διατροφή του παιδιού είναι απαραίτητο να είναι ενισχυμένη με όλες τις απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα ώστε να παραμείνουν απλές ιώσεις και να μην εξελιχθούν σε κάτι πιο σοβαρό.

Ποιες τροφές και με ποιους συνδυασμούς, όμως μπορούν να μας προφυλάξουν αλλά και να φορτίσουν τον οργανισμό με την απαραίτητη ενέργεια; Με ποιους τρόπους μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα, τη σύσταση της τροφής αλλά ταυτόχρονα, να διασφαλίσουμε ότι επιτυγχάνουμε και την απαραίτητη ενεργειακή πρόσληψη;

Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα και στο πρωινό. Επειδή ο οργανισμός έχει ξοδέψει τα ενεργειακά του αποθέματα κατά τη διάρκεια της νύχτας, ο μεταβολισμός χρειάζεται ενέργεια για να κινητοποιηθεί.

-Μειώστε στα παιδικά γεύματα τις τροφές που είναι πλούσιες σε κορεσμένα λιπαρά, όπως τα έτοιμα γεύματα, τα αλλαντικά, τα λιπαρά κρέατα, τα μπισκότα βουτύρου.

-Αυξήστε την ποσότητα σε ω3 κα ω6 λιπαρά που καταναλώνει το παιδί. Υπάρχουν στα ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το ελαιόλαδο. Ιδιαίτερα το ελαιόλαδο είναι επιπλέον πλούσιο σε βιταμίνη Ε, η οποία έχει σημαντική αντιοξειδωτική δράση -καλό είναι να τρώει και ελιές που διαθέτουν 60 φορές περισσότερο ασβέστιο και 10 φορές περισσότερο φώσφορο.

-Εξασφαλίστε ποικιλία φρούτων και λαχανικών τα οποία είναι πλούσια σε ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως η βιταμίνη C, που βοηθά στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών οι οποίες αυξάνονται σε περίπτωση λοίμωξης. Περιέχουν επίσης  βιταμίνες A, D και Ε

-Οι τροφές με προβιοτικά και πρεβιοτικά, όπως τα ζωντανά γιαούρτια, το ξινόγαλα, το κεφίρ, αποτελούν μια πολύ καλή ασπίδα ενάντια στις ιώσεις.

-Ενυδατώστε τον οργανισμό του παιδιού με νερό, φρούτα,  χυμούς, αλλά και σούπες λαχανικών.

Διαβάστε επίσης