Oι τροφές που προστατεύουν τα παιδιά από τις ιώσεις

Μια σωστή διατροφή μπορεί να μην προλαβαίνει 100% τις ιώσεις, ωστόσο κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό θωρακίζει τον οργανισμό ενός παιδιού και τον κάνει σαφώς πιο δυνατό ενάντια σε κάθε είδους ίωση.

Όταν ένας οργανισμός σιτίζεται σωστά, εξασφαλίζει όλα τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη για να αμυνθεί καλύτερα σε μια πιθανή λοίμωξη.

Τα παιδιά είναι πιο ευάλωτα καθώς το ανοσοποιητικό τους σύστημα δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως και ο οργανισμός τους δεν διαθέτει όλα τα απαραίτητα αντισώματα για να αντισταθεί. Η αντιμετώπιση των συχνών ιώσεων και κρυολογημάτων βρίσκεται συχνά στο… πιάτο τους.

Τι μπορείτε να κάνετε:

Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα και στο πρωινό. Επειδή ο οργανισμός έχει ξοδέψει τα ενεργειακά του αποθέματα κατά τη διάρκεια της νύχτας, ο μεταβολισμός χρειάζεται ενέργεια για να κινητοποιηθεί.

Μειώστε στα παιδικά γεύματα τις τροφές που είναι πλούσιες σε κορεσμένα λιπαρά, όπως τα έτοιμα γεύματα, τα αλλαντικά, τα λιπαρά κρέατα, τα μπισκότα βουτύρου.

Αυξήστε την ποσότητα σε ω3 κα ω6 λιπαρά που καταναλώνει το παιδί. Υπάρχουν στα ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το ελαιόλαδο. Ιδιαίτερα το ελαιόλαδο είναι επιπλέον πλούσιο σε βιταμίνη Ε, η οποία έχει σημαντική αντιοξειδωτική δράση -καλό είναι να τρώει και ελιές που διαθέτουν 60 φορές περισσότερο ασβέστιο και 10 φορές περισσότερο φώσφορο.

Εξασφαλίστε ποικιλία φρούτων και λαχανικών τα οποία είναι πλούσια σε ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως η βιταμίνη C, που βοηθά στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών οι οποίες αυξάνονται σε περίπτωση λοίμωξης. Περιέχουν επίσης  βιταμίνες A, D και Ε

Οι τροφές με προβιοτικά και πρεβιοτικά, όπως τα ζωντανά γιαούρτια, το ξινόγαλα, το κεφίρ, αποτελούν μια πολύ καλή ασπίδα ενάντια στις ιώσεις.

Ενυδατώστε τον οργανισμό του παιδιού με νερό, φρούτα,  χυμούς, αλλά και σούπες λαχανικών.

Φροντίστε να καταναλώνει τακτικά μέσα στην εβδομάδα τροφές όπως άπαχο κρέας, ψάρια και θαλασσινά, αυγά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, δημητριακά, συκώτι, πράσινα λαχανικά, οι οποίες είναι πλούσιες σε διάφορα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες όπως φυλλικό οξύ, βιταμίνες Α, Ε, Β12, Β6, χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο, σελήνιο, μαγγάνιο και ψευδάργυρο όπου όλα μαζί παίζουν σπουδαίο ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία και άμυνα του οργανισμού. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες η έλλειψη σεληνίου, αλλά και ψευδαργύρου, μπορεί να ευθύνονται για μειωμένο ανοσοποιητικό σύστημα. Σελήνιο βρίσκεται σε άφθονη ποσότητα σε πουλερικά, ξηρούς καρπούς, αυγά και τυρί.

Περιορίστε όσο είναι δυνατόν την κατανάλωση ζάχαρης.

Διαβάστε επίσης