Πόσο σημαντικό είναι το ασβέστιο για τα παιδιά

Το ασβέστιο είναι το μέταλλο που βρίσκεται σε μεγαλύτερη αφθονία στο ανθρώπινο σώμα.

Δεν νοείται ισορροπημένη διατροφή για παιδιά και ενήλικες χωρίς επαρκή πρόσληψη ασβεστίου, του δομικού στοιχείου που εκτός από τη θωράκιση των οστών και των δοντιών μετέχει σε πλήθος λειτουργιών του σώματος, όπως τη συστολή και διαστολή των αγγείων του νεύρο-μυικου συστήματος, τη ρύθμιση της λειτουργιάς των καρδιακών μυών και την έκκριση ορμονών όπως η ινσουλίνη.

Έτσι, οι οδηγίες για την καθημερινή πρόσληψη ασβεστίου από τα παιδιά συνοψίζονται:

1-5 ετών 800 mg
6-10 ετών 800-1200 mg

Πηγές ασβεστίου

-Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι η κυριότερη πηγή ασβεστίου. Εξαιρετικά πλούσια σε ασβέστιο από αυτή την ομάδα τροφίμων φαίνεται να είναι η παρμεζάνα.

-Φυλλώδη λαχανικά όπως οι μπάμιες, τα φασολάκια και το σπανάκι. Ακόμη, το λάχανο, το μπρόκολο και οι αγκινάρες.

-Όσπρια. (Κυρίως φασόλια και ρεβίθια)

-Μικρά ψάρια, που καταναλώνονται με το κόκκαλο, όπως η μαρίδα, ο γαύρος και η σαρδέλα

-Ο σολομός

-Τα αμύγδαλα, τα φιστίκια και τα καρύδια.

-Το σουσάμι.

Το μυστικό όταν το παιδί δεν αγαπά το γάλα βρίσκεται στις εναλλακτικές τροφές που θα αντικαταστήσουν το ασβέστιο που δεν θα προσλάβει από τα γαλακτοκομικά. Έτσι, δεν χρειάζεται να κυνηγάτε το παιδί σας με ένα ποτήρι γάλα στο χέρι!

Δώστε του τη δυνατότητα της επιλογής.

 

Διαβάστε επίσης