Οι τροφές που ενισχύουν τη γυναικεία γονιμότητα

Υπάρχουν κάποια βασικά σημεία που οι γυναίκες πρέπει να προσέξουν ή να αλλάξουν στις διατροφικές και γενικά τις καθημερινές τους συνήθειες, ώστε να ενισχύσουν τη γονιμότητά τους.

Η γονιμότητα εξαρτάται από τα γονίδια και τον τρόπο ζωής μας. Ενώ το πρώτο σκέλος δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, για τον τρόπο ζωής και τη διατροφή μας, μπορούμε να κάνουμε μεγάλες αλλαγές ανά πάσα στιγμή! Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η σωστή διατροφή μπορεί να βοηθήσει τη γονιμότητα.

Και για τα δυο φύλα η πρόσληψη τρανς λιπαρών οξέων (περιέχονται σε έτοιμα τρόφιμα του εμπορίου, όπως τα τυποποιημένα μπισκότα και σνακ, διάφορα αρτοσκευάσματα και έτοιμα γλυκίσματα) έχει συσχετιστεί με ανεπάρκεια της γονιμότητας. Επίσης παρότι τα στοιχεία ακόμη δεν είναι επαρκή, ολοένα και αυξάνουν οι ενδείξεις ότι η υψηλή πρόσληψη επεξεργασμένων κρεάτων (δηλαδή αλλαντικά, λουκάνικα κτλ), μπορεί να βλάψει την ανδρική και την γυναικεία γονιμότητα, ιδιαίτερα όταν αυτά καταναλώνονται στη θέση των θαλασσινών.

Ψωμί ολικής άλεσης

Είναι πλούσιο σε σύνθετους υδατάνθρακες οι οποίοι απαιτούν περισσότερο χρόνο για να μεταβολιστούν (γι’ αυτό και μα κρατάνε χορτάτους για περισσότερη ώρα) και συμβάλλουν στο να παραμένουν σταθερά τα επίπεδα του σακχάρου και της ινσουλίνης στο αίμα. Αυτό είναι σημαντικό για τη γονιμότητα επειδή τα αυξημένα επίπεδα ινσουλίνης μπορεί να μπλοκάρουν τη δράση των ορμονών του αναπαραγωγικού συστήματος και να δημιουργήσουν προβλήματα στη διαδικασία της σύλληψης. Γι’ αυτό προτιμήστε τα προϊόντα ολικής άλεσης, όχι μόνο όταν πρόκειται για ψωμί, αλλά και για μακαρόνια, ρόζο κ.λπ.

Ελαιόλαδο

Τα μονοακόρεστα λιπαρά που περιέχει το ελαιόλαδο βοηθούν στο να μειωθούν οι φλεγμονές που μπορεί να υπάρχουν στο σώμα, οι οποίες δημιουργούν προβλήματα μεταξύ άλλων και στην ωορρηξία, τη σύλληψη και την ανάπτυξη του εμβρύου. Ιδανικά, καταναλώστε το ωμό γιατί έτσι διατηρεί μεγαλύτερο μέρος από τα θρεπτικά συστατικά του.

Κολοκυθόσπορος

Το γνωστό μας πασατέμπο θεωρείται ένα τρόφιμο πολύτιμο για τη γονιμότητα, γιατί είναι πλούσιο σε μη-αιμικό σίδηρο, δηλαδή το είδος του σιδήρου που είναι φυτικής και όχι ζωικής προέλευσης. Σύμφωνα με έρευνες, οι γυναίκες που παίρνουν συμπλήρωμα αυτού του είδους σιδήρου έχουν λιγότερα προβλήματα στην προσπάθειά του να μείνουν έγκυες, σε σχέση με άλλες που δεν παίρνουν. Επιπλέον ο κολοκυθόσπορος είναι ένας πολύ πρακτικός και νόστιμος τρόπος να το εξασφαλίσετε μέσω της διατροφής σας, Μπορείτε να φάτε μια μικρή χούφτα σαν σνακ ή να το προσθέσετε στο γιαούρτι, το μούσλι ή και τις σαλάτες σας.

Πράσινες σαλάτες

Τα λαχανικά που έχουν φύλλα σε σκούρο πράσινο χρώμα, όπως το σπανάκι, το μαρούλι, η ρόκα αλλά και το μπρόκολο είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, ένα σύμπλεγμα βιταμινών Β που έχει διαπιστωθεί ότι βελτιώνει την ωορρηξία αλλά και την ποιότητα του σπέρματος στους άντρες. Μάλιστα πλέον οι γυναικολόγοι συνιστούν στις γυναίκες να λαμβάνουν συμπληρώματα φυλλικού οξέως αρκετούς μήνες πριν τη σύλληψη για να εξασφαλιστεί και η σωστή ανάπτυξη του εμβρύου.

Όσπρια

Οι φακές, τα ρεβίθια, τα φασόλια και γενικά όλα τα όσπρια είναι εξαιρετικές πηγές φυτικής πρωτεΐνης, η οποία -αντίθετα από τη ζωική-  αυξάνει τις πιθανότητες σύλληψης, γι’ αυτό και συστήνονται ανεπιφύλακτα στις γυναίκες που προσπαθούν να συλλάβουν.

Λιπαρά ψάρια

Τα ωμέγα-3, αυτά τα «μαγικά» καλά λιπαρά που ευεργετούν σε πολλά επίπεδα τον οργανισμό, κάνουν θαύματα και για τη γονιμότητα, γιατί συμβάλλουν στη ρύθμιση των αναπαραγωγικών ορμονών και βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος εξασφαλίζοντας καλή αιμάτωση στα όργανα του αναπαραγωγικού συστήματος. Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός αλλά και οι σαρδέλες, είναι πολύ πλούσια σ’ αυτά τα λιπαρά.

Διαβάστε επίσης